top of page

איך לקבל מחמאות

אני: יואו איזה מהמם את נראית היום !

היא: מה פתאום, קמתי לגמרי על צד שמאל והפנים שלי נפוחות ואני בכלל לא מסתדרת עם השיער

שלי היום...

אני: המצגת העצמית שלך היתה מצויינת!

הוא: את צוחקת עלי? הייתי נורא ואיום, דיברתי לא ברור, בלעתי מילים, ובכלל לא נראה לי שהבינו

מה אמרתי...

שאני אמשיך?

או שזה כבר מוכר לכם?

כמה קל לנו להחמיא לאחרים, נכון?

כמה קל לנו לראות את הטוב שבהם, את המוצלח והיפה.

כמה קל לנו לראות את האור הזה שיש באנשים שסובבים אותנו.

האור שהוא היכולות שלהם, הכשרונות, ההברקות, ההצלחות, היופי...

וכמה מאתגר לנו לראות את האור הזה אצלנו.

עבור אחרים אנחנו הסניגור. כלפי עצמנו אנחנו הקטגור, השופט (האכזרי יש לאמר) וכמובן, המוציא

לפועל.

ואנחנו עושים את זה על בסיס ממש יומיומי.

ויותר מזה, לרוב אנחנו בטוחים שזה ממש טוב, ועוזר לנו. כי הביקורת העצמית הזו שומרת עלינו,

עוזרת לנו לשפר, להיות טובים יותר...

ככה לימדו אותנו בבי"ס. ככל שנראה או יראו לנו מה צריך לתקן, כך נוכל להשתפר.

נכון?

לא !!

תחשבו על איך שאנחנו מדברים לעצמנו, בלב, הרבה פעמים:

"איזו מפגרת אני"

"כמה מטומטם אני יכול להיות"

הרי אם מישהו ידבר בצורה הזו, יגיד את אותם הדברים בדיוק, לילד שלנו, לאח שלנו, לאמא שלנו...

לא נעבור על זה בשתיקה.

לכן אין שום סיבה בעולם שנדבר כך לעצמנו!

ביקורת עצמית לא עוזרת לנו

חשוב לי להדגיש, הביקורת העצמית הזו אינה מהווה דרייב, היא לא באמת נותנת לנו מוטיבציה. יש דרכים הרבה יותר יעילות לשם כך.

מה היא כן עושה ? מורידה אותנו, למטה למטה, גורמת לנו להרגיש קטנים, לא שווים.

מה עושים?

קודם כל שמים לב.

מזכירים לעצמנו כל הזמן למה ובמה אנחנו כן טובים, כן שווים.

יש תרגיל מאוד יפה שעוזר:

בכל פעם שאנחנו מעבירים על עצמנו ביקורת או אומרים על עצמנו משהו רע, פוגע, מקטין,

נציין לעצמנו בלב – הנה העברתי על עצמי ביקורת.

ככה, בלי רגשות אשם שזה קרה. רק לציין לעצמנו.

למה? כי הביקורת העצמית כבר באה לנו באוטומט.

ואיך שוברים אוטומט ?

כדי לשבור אוטומט, אנחנו מגייסים את תשומת הלב שלנו לעזרה.

ככל שיותר נשים לב לביקורת העצמית מתוך ההבנה שהיא לא מקדמת אותנו אלא להיפך,

אנחנו נחווה איך לאט לאט היא פוחתת.

ככל שנדבר לעצמנו יפה, נעודד את עצמנו, נחמול על טעויות, נפרגן,

כך נרגיש טוב יותר, כך תהיה לנו יותר אנרגיה לפעול, להתקדם, לאן שנרצה.

תזכרו – יש בנו מלא אור !! עלינו רק לשמור עליו עוצמתי וזוהר !

קצת עלי
בואו נכיר קצת
בואו נישאר בקשר

* הפרטיות שלך חשובה לי. מבטיחה לא לעשות במידע שום שימוש מלבד עדכונים לבלוג

פוסט שאלות נפוצות
רוצים לקרוא עוד ?
אשמח שניפגש גם בפוסט הבא :)
bottom of page