top of page

כולם מדברים על שלום, אף אחד לא מדבר על כסף

"אני מתביישת להעלות מחירים – אולי הלקוחות יתעצבנו ויפסיקו להגיע?"

"לא נעים לי לאמר מה המחיר עבור השרות/המוצר שלי, אני מוצא את עצמי מיד מציע הנחה"

"אני ממש אוהבת את מה שאני עושה, הייתי עושה את זה גם בחינם...אז מרגיש לי לא נוח שישלמו לי על זה."

אלו רק חלק מהמשפטים שאומרים לי מתאמנים שמגיעים אלי לחדר הטיפולים בנוגע לכסף.

לרוב אלו אנשים עצמאים, בעלי עסק אבל גם לא מעט שכירים.

הם אנשי מקצוע מעולים, אם תשאלו אותם על המקצוע שלהם הם ידברו שעות, עם ברק בעיניים.

אבל תשאלו אותם כמה הם גובים, כמה עולה השרות או המוצר שלהם, או כמה הם רוצים להרויח,

זו הנקודה בה הם מתחילים להתפתל, להרגיש לא בנוח, לגמגם, להציע הנחות או לתת במתנה.

ואם זה נשמע לכם מוכר, אתם ממש בחברה טובה.

למה זה קורה לנו?

יש כמובן מגוון רחב של סיבות. אבל בואו נדבר בגדול על כסף.

המקור לבעיה תמיד נמצא באמונות שלנו לגבי כסף והחוויות שלנו עם כסף מהילדות.

מה נאמר בבית, מה ראינו בבית ביחס להתנהגות עם כסף ועד ההקשבה שלנו לרחשים מסביבנו.

Money - Pink Floyd HD (Studio Version)

בואו נודה בזה, לכסף יש יחסי ציבור קצת אמביוולנטיים.

כולנו רוצים כסף, ורצוי הרבה.

אבל להגיד את זה בקול רם. להגיד בריש גלי – כסף חשוב לי, זה לא. עד כאן.

נראה לך ? יחשבו שאני גרידית, יחשבו שאני רודפת בצע, שכל מה שחשוב לי זה הכסף, שאני לא ערכית.

אספר לכם דוגמא –

לקוח שלי, איש מוכשר מאוד בתחומו, בא אלי ואמר שהוא מתבייש להעלות מחירים

ובאופן כללי הוא שונא את החלק בו שואלים אותו כמה השרות שלו עולה.

שאלתי אותו מה עולה לו בראש כשאנחנו מדברים על כסף, במה הוא נזכר מיידית?

הזיכרון שעלה לו הוא שבבית תמיד דיברו על המינוס, למרות שהם גרו בוילה במרכז הארץ,

אביו תמיד היה מדבר על המינוס בחשבון הבנק.

עבורו כילד זה היה מפחיד. הוא הרגיש אחריות.

השתדל לא לבקש כסף כמעט מההורים כי הוא הרגיש שכל פעם שהוא מבקש כסף מאבא,

הוא בעצם תורם לאותו מינוס שמדברים עליו.

כילד החוויה שלו היתה שבכל רגע עלול להיגמר הכסף ועלול להיווצר מצב שלא יהיה להם בית.

לכן בכל פעם שהוא נאלץ כן לבקש כסף, הוא התבייש בכך.

לאט לאט, כסף נקשר אצלו לתחושת בושה ואשמה.

הוא לא חשב על זה ביום יום שלו, בטח ובטח לא קישר את הזכרונות האלה לכך

שהוא מעדיף לא לדבר על כסף עם הלקוחות, לא להיכנס למשא ומתן.

כשהסברתי לו את ההשפעה של אותן חוויות על התודעה,

הוא פתאום נזכר בעוד דברים הקשורים לכסף וההתנהלות בבית.

חוויות שחיזקו עוד את המקום של בושה ואשמה ביחס לכסף.

כמובן שההורים שלו לא עשו זאת במכוון,

הם בכלל לא היו מודעים להשפעה שיש לחוויות האלה עליו.

ועדיין, זו החוויה שנוצרה.

בעזרת דמיון מודרך יכולנו ליצור עבור הילד חוויה מתקנת.

הוא דמיין את הילד ודיבר אליו, אמר לו שזה בסדר גמור שהוא מבקש כסף,

שהוא ראוי לכך פשוט כי הוא קיים,

שהוא שמח לתת לו כסף.

הוא הרגיש איך הילד נרגע, איך הפעם זה מרגיש לו נוח יותר, טבעי יותר לבקש.

בעזרת ריפוי אנרגטי והכלים של התטא הילינג יכולנו ליצור ריפוי והגדרה מחודשת

בתודעה למושג כסף.

ביקשתי לשלוח ריפוי לילד עבור כל החוויות שיצרו בתודעה תחושה של בושה;

ביקשתי להטמיע בתודעה שלו את ההגדרה הניטרלית לכסף;

ביקשתי ברמה האנרגטית לעשות עבורו בתודעה הפרדה והבחנה בין כסף לבין בושה ואשמה.

עלתה התרגשות רבה גם אצל הילד (בדמיון) וגם אצל הבוגר שיושב מולי על הכסא.

בסוף המפגש ביקשתי שיגיד לי את הדבר הראשון שעולה לו בראש – מה זה כסף?

התשובה שקפצה מיידית היא חופש.

וואו, שונה לחלוטין מתחילת השיחה שלנו.

לאחר שבועיים הוא דיווח לי שקורים שינויים מדהימים ברמה העיסקית

וברמת התחושה שלו מול כסף ומול הלקוחות.

שהכסף נחווה אצלו ממקום אחר לגמרי, נינוח, משוחרר.

הבושה הסתלקה לה.

התודעה חוותה שינוי בהגדרות, בחוויה ובאמונה הקשורה לכסף, והמציאות הגיבה בהתאם.

אז בואו נדבר על כסף

מתישהו בהיסטוריה הוחלט שהערך של מוצרים ושרותים ייקבע ע"י ניירות או מטבעות מסויימים, הוחלט שהערך הזה יימדד במספרים ובסופו של דבר קראו לזה בשם "כסף".

לפני כן הערך נקבע בקמח, סוכר, תרנגולים, פרות וכולי.

אם האנרגיה הזו של אותן שטרות ומטבעות היא טובה או רעה, זה כל אחד מחליט לעצמו.

ואין ויכוח על העובדה שבעולם שלנו כמו שהוא מתנהל היום, כסף הוא חשוב.

ונשאלת השאלה ששאל אותי לקוח שלי – זה באמת בסדר להגיד שכסף חשוב לי?

זה לא הופך אותי לאדם שיטחי ?

שאלה מצויינת. אם אני חושבת על כסף שהוא שטחי, שהוא מסמל את הרע שבעולם,

שמי שמדבר על כסף כנראה חושב רק על כסף ושום דבר אחר לא מעניין אותו,

בסוף הכסף יבין את המסר ויתרחק !

זיכרו – כשאנחנו חווים או מחליטים שמשהו הוא רע, נרצה להרחיק אותו מהחיים שלנו.

כשאנחנו חווים משהו כטוב, נרצה שיהיה יותר ממנו בחיים שלנו.

כשאנחנו חווים בילדות חוויות שמתקשרות לנו כסף עם פחד, בושה, אשמה,

נטמעת אצלנו בתודעה התחושה והידיעה שכסף הוא רע.

לאחר מכן, כמה שההגיון שלנו ירצה לקרב אלינו כסף, שנרוויח יותר,

התודעה, שחווה אותו כמשהו רע, תרצה להגן עלינו ולהרחיק אותו מאיתנו.

יש לי עוד המון מה לאמר על כסף ואכתוב עליו עוד בהמשך.

משאירה אתכם עם מספר נקודות למחשבה –

- לפעמים חוויות או אמירות מהילדות שאנחנו לא נותנים עליהן את הדעת, קובעות עבורנו את היחס שלנו לכסף היום. נסו להיזכר – איך היו מדברים על כסף בבית בו גדלתם ?

רק מלהיזכר, תוכלו להגיע לתובנות מאוד חשובות.

- כל חוויה או מחסום הנוגע לכסף ניתן לרפא, לשנות, ליצור חוויה מתקנת.

- זה בסדר לדבר על כסף, זה בסדר לרצות שיהיה הרבה כסף, זה בסדר לחשוב שכסף הוא חשוב.

אסיים עם המלצה לספר שעבורי עשה המון סדר בנוגע לכסף ואיך להתיידד איתו:

הספר "יצירת כסף - מפתחות לשפע" של סאנאיה רומן ודווין פקר.

תוכלו למצוא אותו כאן וגם כאן.

עדיין מרגישים לא נוח? מתפתלים קצת מול כל הנושא של כסף?

רוצים להרגיש נוח יותר כשאתם מתמחרים, משוחחים עם לקוחות, מבקשים העלאה בשכר ?

דברו איתי. נברר יחד מה המקור, נשחרר ונרפא.

קצת עלי
בואו נכיר קצת
בואו נישאר בקשר

* הפרטיות שלך חשובה לי. מבטיחה לא לעשות במידע שום שימוש מלבד עדכונים לבלוג

פוסט שאלות נפוצות
רוצים לקרוא עוד ?
אשמח שניפגש גם בפוסט הבא :)
bottom of page