top of page

מה עושים כשיש האטה בעסק ? 4 טיפים לבעלי עסקים עצמאיים

"אוף ! החגים האלה הרגו לי את העסק !"

"אני לא מאמין, היומן ממש ריק...מה יהיה??"

"אני עדיין באוירת חופש...לא בא לי לעשות כלום, אין לי מושג איך אחזור לשגרה"

משפטים כאלה ואחרים אמרתי לעצמי בעבר ואני שומעת גם היום מקולגות ואנשי עסקים בסביבתי.

האמת? התחושה ממש מוכרת לי. לפעמים זה קורה אחרי תקופת חגים, ולפעמים סתם ככה במהלך השנה.

לפעמים אנחנו נקלעים למן תקופות כאלה של חוסר עשייה, דרייב חלש, יומן ריק, הטלפון שקט...

מלחיץ.

לא כיף.

אז מה עושים ?

הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור (באמת, מנסיון..)

בחרו זמן בו אתם עם עצמכם.

זה יכול להיות בזמן הליכה או ריצה, נהיגה, קיפול כביסה, שטיפת כלים...

(איכשהו הזמן של עבודות הבית המונוטוניות הופך להיות אחד הזמנים הכי טובים לשיחות כאלה של ביני לביני).

בזמן הזה קחו דקה או שתיים לשוחח עם תחושת הלחץ שנוצרת בזמן כזה של האטה או אולי אפילו תחושת הייאוש.

תסבירו לתחושות האלה שהן לא ממש מועילות.

ששמעתם את מה שיש להן להגיד, ותודה, אבל זה לא מה שעוזר.

לכן אתם מבקשים מהן בנימוס אסרטיבי לשבת בשקט ולא להרעיש לכם במוח.

תתפלאו, זה עוזר.

ולו רק כי זה מצחיק...

אבל לא רק, אם תפשפשו בזיכרון תוכלו לשים לב שהכי הרבה לקוחות הגיעו אליכם כשהרגשתם רגועים ובטוחים שהכל בסדר והעבודה זורמת.

זו הוכחה ניצחת שהלחץ הוא טבעי, אבל הרוגע הוא זה שעוזר לעסק לפרוח.

אז תרגיעו את הלחץ, דברו אליו כמו אל ילד שמפחד מהמפלצת בארון, תגידו לו שזה בסדר, שאתם איתו, שהוא יכול לסמוך עליכם.

עכשיו כשהלחץ טיפה נרגע, שבו עם הטלפון ותקבעו לכם פגישות.

אין לקוחות? בסדר, אבל יש קולגות, יש אנשי מקצוע שרצו להיפגש לפגישות נטוורקינג ואולי לא היה זמן, אז עכשיו זה הזמן !

תמלאו את היומן בלפחות 2-3 פגישות כאלה במהלך השבוע.

שימו לב איך בכל מפגש כזה בו אתם מדברים על העסק שלכם, מסבירים למישהו אחר מה אתם עושים ונותנים לו דוגמאות להצלחות, זה מחזיר את תחושת העשייה ואת תחושת הביטחון. בעיקר, את תחושת החיבור לעסק ואל עצמכם כבעלי מומחיות.

רק אל תשכחו גם להקשיב לצד השני...בטח יהיה לו מה לתרום לכם :)

שריינו לכם זמן ביומן של שעה-שעתיים בו אתם יושבים במשרד או בקליניקה עם מאמר מקצועי הרצאה רלוונטית ב TED או ספר מקצועי שלא יצא לכם לקרוא וממש רציתם.

תקראו לזה זמן העמקת המומחיות שלכם.

זו פעולה שמעוררת השראה, יצירתיות וחדוות עשייה.

במהלך הזמן כתבו עליכם המלצות, שלחו לכם סמסים של תודות, או מיילים...

זה הזמן לחזור ולקרוא אותם, לחזור ולהיזכר כמה עזרתם ללקוחות שלכם, כמה אתם טובים במה שאתם עושים.

זה בטוח יחדש לכם אנרגיות :-)

יאללה, לכו ליישם !!

מחכה לשמוע פידבקים ועידכונים של מה עבד לכם יותר...

שלכם,

מירב

קצת עלי
בואו נכיר קצת
בואו נישאר בקשר

* הפרטיות שלך חשובה לי. מבטיחה לא לעשות במידע שום שימוש מלבד עדכונים לבלוג

פוסט שאלות נפוצות
רוצים לקרוא עוד ?
אשמח שניפגש גם בפוסט הבא :)
bottom of page